Garmin nüvi 255W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 255W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Ton uit Utrecht 17-09-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

Te vaak dat het apparaat het niet weet.Bekende wegen onbekend zijn.Verboden in te rijden wegen, ingereden moet worden door het apparaat.Rij overwegend en veel in Nederland in grote en kleine steden.
Gebeld en gemaild met Garmin Houten, maar krijg geen antwoord.Heb een life-time abonnement van Euro 119,- gekocht.
Vraag mij nu af als je een mail krijg dat er een update is, er werkelijk een update gegeven wordt.
Zijn er navigatie-apparaten die een betere toepasbaarheid hebben, of heeft alleen het leger die.

henkjoep 14-09-2011

Hallo Lezers
nu na twee jaar in bezit van de Garmin Nüvi 255w
moet ik zeggen in een woordt geweldig.
nu moet ik updaten. maar denk er over om gewoon weer een nieuwe te koppen is bijna even duur.
en dat vind ik dan weer een min punt.
ik hebt er al 145 voor neer geteld.
waarom dan weer 119 euro voor een update.
26 euro er bij voor een nieuwe.
heb je ook weer een goede baterij die is na 2 jaar ook wel bijna op.
dus mijn keuze na 2 jaar is een nieuwe maar wel weer een Garmin
Groetjes
Henk

Joop de Jong 2 15-06-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

apparaat werkt geweldig als je maar niet gaat upgraden, lifetime upgrade heeft mij vorig jaar 119 € gekost en had vorig jaar mijn 1e upgrade van heel europa kon ik nog net naar oost europa upgraden zonder nederland. (Geheugen probleem) na de vakantie probleem opgelost door alleen duitsland en nederland te gebruiken. Nu Juni 2011 micro sd gekocht op advies van Halfords 2 gb.Geen upgrade. micro sd 8 gb gekocht en tijdens pinkster ge upload het lukt echt niet via mail 4 handleidingen gekregen. Nog geen upgrade. Heb nu de garmin naar Halfords gebracht en gevraagd of zij ook service konden verlenen want garmin is alleen via de computer te bereiken zonder service adres.
Mijn volgende navigatie systeem zal de goedkoopste zijn en 1 maal per 5 jaar een nieuwe. zonde upgrade.

R van Bremen 25-08-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

Nadat mijn Tom Tom de geest had gegeven ben ik over gestapt naar Garmin. Garmin ziet er in eerste instantie goed uit. helder scherm en redelijk gemakkelijk te bedienen. Alleen zijn de routes ronduit slecht te noemen. het barst van de fouten. Verkeerde routes worden berekend: eenrichtings wegen, verboden in te rijden dwars door stadscentra's etc. In mijn optiek is het berekenen en navigeren van de juiste route het belangrijkste wat je van een navigatie systeem mag verwachten. Deze verwachting maakt garmin helaas niet waar.

Sabrina 06-08-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

Prima apparaat. Ik heb het nu een jaar in bezit en ben er nog steeds erg tevreden mee. Destijds heb ik er zo'n 160 euro voor betaald.

De kaarten van Navtec zijn goed. Het duurt soms even voor de kaarten zijn geupdate als ergens een aanpassing aan een weg is gemaakt. Bijv. de Hubertustunnel in Den Haag werd enkele maanden na ingebruikname zichtbaar op mijn scherm. Maar dan nog is deze kaart in de meeste gevallen beter dan die van mijn collega's met een TomTom. Ik ben als enige altijd op tijd als we tegelijk van kantoor vertrekken.

Zelf heb ik nooit een ander navigatiesysteem gehad, dus mogelijk zijn plus- en minpunten hieronder hetzelfde bij andere systemen.

Pluspunten:
* juistheid van de kaarten
* automatisch herberekenen als je anders rijdt
* eenvoudig menu

Minpunten:
* geen optie om bepaald punt of weg altijd te vermijden
* geen handleiding
* geen bediening met spraak mogelijk
* niet mogelijk andere stem te kiezen

Het belangrijkste punt vind ik dat de kaarten juist moeten zijn. Ik gebruik het ding meerdere malen per week, en heb slechts in 2 situaties gehad dat de kaart niet klopte met de werkelijkheid. Dit was in beide gevallen bij wegvernieuwingen.

De genoemde minpunten ervaar ik als kleine schoonheidsfoutjes. Het enige dat ik echt mis is een optie om een bepaalde weg altijd te vermijden, zoals een bepaald kruispunt of weggedeelte. Ik weet echter niet of er een systeem bestaat dat deze optie wel heeft. Je kunt wel bepaalde wegtypen altijd vermijden, zoals snelwegen, maar dit bedoel ik niet.

Kortom: simpel navigatiesysteem met zeer goede kaarten.

Wim B. 18-07-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

Nou ik ben net terug uit Frankrijk en net als vorig jaar met de Nuvi 250; die mijn dochter inmiddels heeft ingepikt, want zij kon ook niet meer zonder, heeft hij me ook deze keer overal heengebracht waar ik wilde zijn. Gewoon een apparaat wat moet doen wat hij doen moet zonder overtollige poespas, waar iedereen mee overweg kan.

Bart K. 17-07-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

Net terug uit Duitsland. Route gevonden via een ouderwetse autokaart. Garmin halverwege al uit het raam gegooid. Kan geen satelliet vinden, kan geen weg vinden, lult je de oren van je kop met aanwijzingen waar je niets aan hebt (bocht naar links op een doorgaande weg: 'Draai links, draai links, draai links...') en dat met een vreselijk irritante vrouwenstem die niet aan te passen is. 'Draai rechts', sla je rechtsaf, dan: 'Herberekenen, herberekenen, herberekenen, herberekenen.' Ondertussen rijdt het autootje op het schermpje door rivieren en plassen, ploegt de berm om en tolt in het rond als een ballerina bij een pirouette. En als je dan uiteindelijk bij je thuis voor de deur staat, wil de mevrouw in het apparaat dat je doorrijdt om na zeshonderd kilometer je eindbestemming te bereiken, 'aan de rechterkant'. Misschien is dit ding stuk, is het een maandagochtendproduct, of voornamelijk gemaakt voor domme Amerikanen, maar ik ga 'm onmiddellijk omruilen, dan maar weer een traag en niet altijd up-to-date systeem als TT.

Rene58 13-10-2008
Geschreven voor: Garmin nüvi 255W

Prima apparaat de Garmin nuvi 255W. Makkelijk instellen. Satelieten zijn in een mum van tijd gevonden. Ook de eerste keer. Als je de aangegeven route niet volgt herberekend hij binnen ongeveer 30 meter alweer en binnen enkele seconden. Elk systeem (merk)geeft onder het rijden de instructies weer net iets anders. Dat heeft niets te maken met goed of slecht maar met gewenning. Je moet zo´n systeem doorgronden en dan wordt het je kameraad.
Gewoon niet twijfelen,Garmin doet wat het moet doen. Dit is overigens het enige merk dat een kaart levert die echt up to date is. Ik heb dit vele malen in winkels gecontroleerd met een nieuw straatje dat ik ken en dat al 2 jaar bestaat, maar in bijv. geen enkele T.T.. te vinden is.